sobota, 1 marca 2014

Kokoszka - smakoszka


Kokoszka-smakoszka 
Jan Brzechwa


Szła z targu kokoszka-smakoszka, 
Spotkała ją pewna kumoszka. 
„Co widzę? Wątróbka, ozorek? 
Ja do ust tych rzeczy nie biorę!”
Kura na to: „Kud-ku-dak, 
A ja - owszem! A ja - tak!”
„No, co też paniusia powiada! 
A taka, na przykład, rolada? 
Toż nie ma w niej nic oprócz sadła, 
Już ja bym rolady nie jadła!”
Kura na to: „Kud-ku-dak, 
A ja - owszem! A ja - tak!”
„Lub weźmy, powiedzmy, makaron 
Czy gulasz, czy rybę na szaro, 
Czy jakieś tam flaki z olejem… 
O, nie! Takich potraw ja nie jem!”
Kura na to: „Kud-ku-dak, 
A ja - owszem! A ja - tak!”
„Są ludzie, paniusiu kochana, 
Co jajka już jedzą od rana. 
Nie dla mnie są takie rozkosze, 
Bo jajek po prostu nie znoszę!”
Kura na to: „Kud-ku-dak, 
A ja - owszem! A ja - tak!”





Kurki idealne do wysiadywania jaj, podobno nawet złote wysiadują. Kolory wiosenne, radosne, pełne życia, jak kurki na wiosnę :)

Wzór znajdziecie tutaj Wielkanocna kokoszka

3 komentarze:

Dziękuję za pozostawiony komentarz. Miłego dnia!