niedziela, 30 stycznia 2011

O SZCZĘŚCIU CO NIEJEDNO MA IMIĘ....

Szczęście niejedno ma imię. Szczęściem może być przespana noc, śmiech dziecka, spacer w słoneczny dzień. Szczęściem może być kromka chleba na śniadanie, spotkanie z miłą osobą, wiadomość na którą czekaliśmy od dawna.

A to moje szczęścia. Czy domyślicie się, gdzie się ukryły w tym tekście??

Zaczęły się ferie!! Bynajmniej nie dla Rodziców, bo nas taryfa ulgowa nie obejmuje i tutaj nasuwają mi się na myśl słowa piosenki " bo dorosłość uderza w nas tak na ostro i wali prosto w ...."

Nasz Starszak ma ferie, więc wyrwał się spod skrzydeł Rodziców (upierdliwych-jak to nastolatki mawiają ). Znalazł przystań u Babci i Dziadziusia. Zostaliśmy w czwórkę i nadal jest "pełna chata". Nawet nie jest ciszej ani spokojniej haha! Pracy też nie jest mniej i chwała temu kto wymyślił pralkę automat, piekarnik, kuchenkę gazową i takie tam inne. Bez tych rzeczy byłoby krucho z nami Rodzicami.

Z okazji bez okazji zostałam wypchnięta za drzwi kuchni i szalał tam M.
Oprócz obiadu dostaliśmy pyszny, zdrowy deser z kaszą jaglaną, o której nie będę się tutaj rozpisywać. O jej dobrodziejstwie poczytacie w necie.


Smakowało pysznie!!!!

KASZA JAGLANA Z JABŁKAMI


1,5 szklanki kaszy jaglanej
3 szklanki mleka
3 łyżki masła
1/2 kg jabłek
2 jajka
1/2 szklanki cukru pudru
skórka z cytryny lub kilka kropel aromatu waniliowego

Kaszę wrzucić na wrzące mleko z odrobiną masła, gotować aż zgęstnieje. Jabłka zetrzeć na tarce. Masło utrzeć z cukrem i jajkami, wymieszać s kaszą i startą skórką z cytryny. Do wysmarowanej i wysypanej bułką tartą formy układać na przemian warstwę kaszy i jabłek. Na wierzchu ma być kasza. Zapiec w piekarniku.

Można dodać bakalie a przed podaniem polać jogurtem.






Wreszcie zdecydowałam się i pokażę Wam moje miejsce w "pełnej chacie". Tak naprawdę to nie jest ono moje do końca, bo mam współlokatora, co widać na fotkach. Nie dał się usunąć i musiał być na fotce!!

widok na całość:


na blacie:



na blacie w kącie



na górze



na dole



Wszystkie moje skarby są poupychane w najdziwniejszych miejscach, o których nie napiszę, bo Szanowny M. się dowie ;) Oficjalna wersja brzmi swoje włoczki i cały majdan mam w szufladach. I taka wersja jest fajna, ja udaję że tak jest a On udaje, że w to wierzy.





W nocy z wtorku na środę uszyłam pouch (z bawełny angielskiej) i świetnie się sprawdza jak Małgosia płacze. W pouch śpi spokojnie a ja mam ręce wolne. Czyt. mogę je włożyć do kieszeni.


Na dowód, że tam naprawdę jest Małgosia...


Jestem dumna z moich prostych szwów. M. się śmieje ze mnie, że w czasie mierzenia i cięcia materiału wyłazi ze mnie natura inżyniera. Podobno w krawiectwie nie trzeba co do milimetra, ale ja w to nie wierzę i mierzę :)
Bardzo się starałam ładnie uszyć i nawet szew francuski już umiem wykonać!!


A na koniec popatrzcie na paluszek Franusia a resztę opowiem.

"Tutaj będzie rosła zielona trawka
zanim urośnie Małgorzatka" 




P.S. Tak mi się spodobało określenie "pełna chata", że chyba zmienię nazwę bloga. Jak myślicie??

Dziękuję wam za odwiedziny i komentarze. Zawsze miło poczytać głosy z różnych stron świata.
W komentarzach padło pytanie "kiedy masz na to wszystko czas?" - odpowiadam - nie mam czasu tylko wszystko toczy się pięknie i jakoś tak układa. 



14 komentarzy:

  1. syn chyba do Ciebie podobny u corki jeszcze nie widac, ale ja zawinelas hahaha ze taz ma czym tam oddychac ;) to w takim razie niech Ci sie toczy to wszystko tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podziwiam ład w Twoich rzeczach, pouch dla MAłgoni cudny, a i MAłgonia budzi we mnie takie odczucia że hej, cudo, cukierasek, śliczności

    OdpowiedzUsuń
  3. to prawda z tym czasem a rodzina najważniejsza ;) :) ciesz się maluchami póki możesz bo czas tak szybko płynie że tylko patrzeć jak prysną z domu :) i na wełenki wtedy będziesz miała jeszcze więcej miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super uszyłaś ten otulacz na Małgosię!!! Rzeczywiście jakby jej tam nie było!!!Słodziutka jest

    OdpowiedzUsuń
  5. "pełna chata" brzmi wspaniale :) cudownie mieć taki swój kącik, nawet jeśli jest on z lokatorem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. WITAM:)Po pierwsze "pełna chata" to rewelacyjny pomysł:)
    Po drugie przepis z kaszą jaglaną przetestuję:)
    A kącika zazdroszczę,też chciałabym odrobinę kąta,bo wszystkiego ciągle mi przybywa:)współlokatorki mam aż dwie ale z miłą chęcią przygarnęłabym następnego..:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. ale masz ład i porządek:)
    aż mi się ckliwie zrobiło, jak tak patrzę na tę Twoją śliczną Małgosią w chuście; moją córeczkę jeszcze całkiem niedawno tak nosiłam, obie to uwielbiałysmy...
    Bardzo fajny pomysł z tą "pełna chatą"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna nazwa "pełna chata" :)
    Córeczka śliczna - uwielbiam takie maluchy :) A synuś - rośnie Ci przystojniak :) Poczekajmy jak zaraz będziesz pisać, że dziewczyny drzwiami wychodzą, a oknami wchodzą z powrotem :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Super masz kącik, ale dzieciaczki na zdjęciach sa najfajniejsze :) Podarowałam Ci wyróżnienie. Więcej info na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. po prostu kapelusz z głowy zdjęłam!
    wanilka
    http://wanilia39.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  11. Pełna chata jest super, dzieciaki śliczne, a te zapasy w szufladach, ...ach....

    OdpowiedzUsuń
  12. Asiu bez zdjęcia dowodowego nie uwierzyłabym że malizna tam w środku jest. Wycałuj Słoneczko odemnie

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za ten wpis. Widać, że masz w sobie dużo pozytywnej energii i ciepła! Szczęście rzeczywiście nie jedno ma imię... i zależy w dużej mierze od nas samych. To my decydujemy czy wybrać szczęście czy jego odwrotność. Zapraszam do siebie, trochę piszę na temat szczęścia na swoim blogu:
    http://akadszczescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam po raz pierwszy na Twoim blogu i od razu gratuluję ślicznej córeczki!!!
    Słodko wygląda w tej chuście, ja mojej najmłodszej uszyłam Mei tai'a, ale baaardzo szybko z niego wyrosła :)
    Bardzo dziękuję za przepis, jutro go wypróbuję dla moich dzieciaczków, ja robię podobny z ryżu.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka
    dzieciaczkom, ale mamusi w szczególności :)

    Ps. ach...i biorę przykład z Ciebie - najwyższa juz pora blogować tak jak Ty

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz. Miłego dnia!