środa, 31 sierpnia 2011

O UPIĘKSZANIU KOSZYKA WIKLINOWEGO - tutorial

Mam koszyk wiklinowy a w nim bieżącą robótkę. Postanowiłam upiększyć mój koszyczek.

1. Potrzebne materiały:

  • koszyk wiklinowy z okrągłym dnem

  • tkanina (np. bawełna, len, płótno)

  • narzędzie tnące (nożyczki, nóż obrotowy)

  • urządzenie szyjące (maszyna do szycia)

  • nici, tasiemka

  • głowa na karku i względny spokój

2. Mierzymy koszyk:

do uzyskanego wymiaru PROMIEŃ PODSTAWY dodajemy zapas na szwy (1 - 2 cm)
do wymiaru WYSOKOŚĆ dodajemy zapas na szwy oraz zapas na wywinięcie (moja wyściółka jest zrobiona z tkaniny z gotowym brzegiem)
do wymiaru OBWÓD dodajemy zapas na szwy

UWAGA!!! zamiast mierzyć dno koszyka można postawić na tkaninie i odrysować.

3. Kroimy tkaninę: 
  • wycinamy okrąg (na dno)

  • wycinamy prostokąt (na boki)

4. Szyjemy, a to nie taki proste, bo wykrojone dno ma mniejszy obwód niż długość naszego prostokąta
  • żeby było pięknie i prosto: robimy marszczenie bierzemy prostokąt i na dłuższym brzegu przeszywamy bardzo rzadkim ściegiem, potem łapiemy za nitkę górną i marszczymy materiał


  • składamy wycięte kawałki prawymi stronami do siebie, regulujemy nasze marszczenie i fruuuuu zszywamy na maszynie


  •  zszywamy bok prostokąta (czyli po wysokości koszyka)

5. Ubieramy koszyk:


i przywiązujemy wstążeczkę


6. Wprowadzamy lokatorów do nowego mieszkanka


5 komentarzy:

  1. Dzięki, prosty zabieg, a świat staje się od razu ładniejszy :) pozdrawiam hel

    OdpowiedzUsuń
  2. Od razu przytulniej mają Twoje akcesoria i włóczki :)Dzięki za opisik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i jak pięknie wygląda,a jak szybko ubrałaś ten koszyczek...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne!! I jakie niby proste!! Z tym, że ja nie potrafię szyć na maszynie :( próbowałam, ale zepsułam dwie i nie próbuję więcej. Ale Twój koszyczek śliczny!! Pozdrawiam Cię gorąco!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz. Miłego dnia!